TVT5,herhalingsoefeningen D © Johan Lagae

Vul de juiste oplossing in het 'venster' in.

Let goed op dat je correct typt.
De computer houdt ook rekening met spaties.
Gebruik als komma een echte komma.
Lees de woorden en schrijf ze zonder fouten waar het gevraagd wordt.
Probeer het te doen zonder 'terug' te kijken.

Losse woorden.
activiteit - tevredenheid - afhankelijk - elektrische - letterlijke -
kwijtspelen - tweeën - koninkrijk - methode - alinea -
onthouden - misschien - walgelijk - wreed - nieuwsgierigheid -









Losse woorden.
- - - - -
- - - - -
- - - - -



Woorden in een zin.
Ik sneed gisteren in mijn vinger.
Ben je al eens in Parijs geweest.
Wij hebben eten noch drinken bij ons.
Ik heb jou een mooi cadeau beloofd.
Een fietshelm zorgt voor meer veiligheid.
Vind jij dat leuk?
Wij gaan 's zaterdags zwemmen.
Dit boek is speciaal voor jou.
De ontvoerde jongen werd vlug gevonden.
Op onze school is er regelmatig fietscontrole.
West - Vlaanderen grenst aan de Noordzee.
Moeder verdeelt de taart in acht stukken.
Wij hebben thuis vier radio's.
Hevige onweders verwoestten vorig jaar de graanoogst.
Wij maken een rondreis door Azië.


Woorden in een zin.
Ik gisteren in mijn vinger.
Ben je al eens in geweest.
Wij hebben eten drinken bij ons.
Ik heb jou een mooi cadeau .
Een fietshelm zorgt voor meer .
jij dat leuk?
Wij gaan zwemmen.
Dit boek is voor jou.
De jongen werd vlug gevonden.
Op onze school is er regelmatig .
grenst aan de Noordzee.
Moeder de taart in acht stukken.
Wij hebben thuis vier .
Hevige onweders vorig jaar de graanoogst.
Wij maken een door Azië.




Zinnen.

De politie van Sint - Andries reed met loeiende sirenes naar het station.
"Tijdens de vakantie in juli trokken we met onze caravan door Zuid - Europa", zei onze buurman.
's Zomers trekken we veel dia's die nochtans van prima kwaliteit zijn.
De uitbater van het café vroeg: "Wie van jullie drieën betaalt de rekening?"
Verdragen onze ouders niet dat die bijzondere mannen gitaar spelen in het restaurant?
Tot mijn grote verrassing wordt de nieuwslezer van de VRT onmiddellijk verzorgd.

Zinnen.